KÄMPAMÖSSANS FÖRENING

Verksamhetsberättelse

1 september 2020 – 31 augusti 2021

Styrelsen för KÄMPAmössans förening, 802530-1501, med säte i Täby avger följande verksamhetsberättelse:

Föreningen startades den 26 mars 2020 och har som ändamål att verka för välgörenhet kopplad till barn med svåra sjukdomar.

7 protokollförda styrelsemöten har hållits under verksamhetsåret.

29 september - konstituerande

25 november

7 december

16 januari – heldagsinternat Scandic Täby

8 februari

29 april

15 juni

Utöver detta har styrelsen haft ett antal icke planerade och icke protokollförda digitala diskussioner vid behov för det löpande arbetet

1 medlemsmöte har hållits under året, ordinarie årsmöte den 29 september 2020.

Styrelsen har under verksamhetsåret bestått av:

Carina Nycander– ordförande

Linda Kedland – ekonomiansvarig

Erika Hagwall – sekreterare

Maria Dahlin – ledamot

Jenny Helsing – ledamot

Valberedning – Rut Hagwall

Alla personliga insatser i föreningens arbete är på frivillig basis och inget arvode utgår för detta arbete.

Antal medlemmar med erlagd medlemsavgift den 31 augusti 2021 uppgick till 58 personer.

Betydande händelser under verksamhetsåret:

På grund av de restriktioner som funnits i samhället har föreningen inte kunnat genomföra alla de aktiviteter och fysiska möten som låg i planen inför verksamhetsåret. Trots detta har följande aktiviteter kunnat genomföras:

• 29 september – föreningens första årsmöte hölls digitalt via Teams
  • 5–6 oktober – försäljning av mössor i samband med att Forum för dataskydd hade sin årliga konferens på Münchenbryggeriet
  • 10 oktober – pop-up store utanför ICA Maxi Barkarby
  • 17–18 oktober – Team Rynkeby – God Morgon Täbys teamhelg, utdelning av mössor till lagmedlemmarna för vidare försäljning
  • 3 november – sy-lan på Scandic hotel i Täby, tillverkning av tomteluvor till ICA Flygfyren
  • 9 december – kampamossan.se går live, hemsida och webbshop i VISMAs verktyg
  • 14 februari – marknadsföringsevent för alla-hjärtans-dag, styrelsen badar isvak på Domarudden
  • 25 april – pop-up store utanför ICA Maxi Barkarby
  • Juni, 3 helger – pop-up stora vid Wira Bruk tillsammans med Toveli art
  • 28 augusti – pop-up store vid Challengize Summer Marathon utanför Edsvikens konsthall

All försäljning vid våra event och genom vår webbutik har skett till förmån för Barncancerfondens arbete för svårt sjuka barn.

4 nyhetsbrev har skickats ut till alla medlemmar under året.

Vi tecknade ett två-årigt avtal med Visma för hemsida och webbutik den 13 november 2020. Visma står för kostnaden under hela två-årsperioden som goodwill för att vi är en allmännyttig förening. Lanseringen av hemsidan och webbutiken har bidragit till att sprida information om vårt arbete och även varit en stor del i årets insamlade pengar då vår största försäljning skett genom webbutiken.

Årets donation till Team Rynkeby – God Morgon Täbys insamling blev 170 000 kronor.

Produktsortimentet har under året utökats med mobilfodral, tygkassar och sovmasker. Samtliga dessa produkter tas fram av återbrukade tyger och spilltyger från mösstillverkningen. I övrigt när det gäller material har vi fått en donation på tyg från SDS Life Science samt kraftigt rabatterade priser hos Textilpoolen och 3xter (de senare trycker våra etiketter).

Trots rådande omständigheter med den distanserade vardagen vi lever i har KÄMPAmössan ändå haft ett bra år med många aktiviteter som alla varit kopplade till insamlingen till förmån för Barncancerfonden. Det har även gjort oss mer synliga och vi ser med stor tillförsikt fram emot nästa verksamhetsår!

För styrelsen,

Erika Hagwall